محل لوگو

فایل پاورپوینت در مورد ابزارهاي تامين مالي اسلامي( صکوک )در بانکداری اسلامی


پاورپوینت در مورد ابزارهاي تامين مالي اسلامي( صکوک )در بانکداری اسلامی

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 18

 

 

 

 

مقدمه
ایجاد جامعه ایده آل اسلامی یکی از آرزوهای هر مسلمان است، جامعه ای که در آن عدالت اسلامی بین اقشار مختلف جامعه کاملاً برقرار باشد. یکی از مهم ترین ابعاد عدالت گستری بعد اقتصادی آن است که حتی می تواند بسیاری از ابعاد دیگر را تحت پوشش قرار دهد. همچنین، تأمین منابع مالی نیز به عنوان بازوی توانمند نهادهای مالی از دیگر عوامل مهم در تعمیق نظام مالی هر کشوری محسوب می شود؛ به همین جهت در دنیا ابزارهای مالی متنوعی طراحی شده است. از این رو در سال های اخیر بررسی ابزارهای مالی نوین موضوعیت یافته است. درحال حاضر، مؤثرترین تجربه در سطح جهان اسلام ابزار مالی صکوکاست2 صکوک به عنوان یکی از محصولات اوراق بهادار کردن دارای یها، جمع کلمه عربی "صک" و معرب واژه چک در زبان فارسی بوده و نوعی اوراق بهادار اسلامی جایگزین اوراق قرضه می باشد که با درگیرکردن یک دارایی مشخص فیزیکی و به میان آوردن قراردادهایی مانند اجاره و مضاربه منطبق با قانون بانکداری بدون ربا است. صکوک یکی از این ابزارهای مالی است که روند انتشار آن در بازارهای جهانی از سال 2001 آغاز شد و از این لحاظ محصول نسبتاً جدیدی محسوب می شود. از سوی دیگر، توسعه "ابزارهای ترکیبی" موضوع گسترده ای در زمینه تأمین مالی است.صکوک نیز به عنوان چنین ابزار ترکیبی در حال گسترش می باشد.
صکوک یکی از محصولات فراگیر اسلامی است که دارای انواع گوناگونی بوده و می تواند برای مقاصد خاصاز قبیل تأمین مالی پروژه ها، تأمین مالی تجاری و غیره مورد استفاده قرار گیرد. براین اساس صکوک به 14 نوع صکوک اجاره، سلم، استصناع، مرابحه، مشارکت، مضاربه، نماینده سرمایه گذاری،مزارعه، مساقات، ارائه خدمات، ح قالامتیاز، مالکیت دارایی هایی که در آینده ساخته م یشود، مالکیت منافع دارایی های موجود و مالکیت منافع دارای یهایی که در آینده ساخته می شوند طبقه بندی میگردد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 116

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما