محل لوگو

اقدام پژوهی بهبود فرایند یاددهی و یادگیری در کلاسهای چند پایه مدرسه


اقدام پژوهی بهبود فرایند یاددهی و یادگیری در کلاسهای چند پایه مدرسه

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحه: 37

 

 

 

مقدمه:

آموزش و پرورش یک حقوق عمومی است و هر کودکی حق دارد که از آموزش بهره مند گردد لذا ایجاد کلاس های چند پایه فرصت یادگیری برای بسیاری از کودکان مناطق و روستایی و عشایری را فراهم می سازد . توسعه مدارس با کلاسهای چند پایه بنا به دلایلی هم چون کاهش جمعیت دانش آموزی ،موقعیت و ... اجتناب ناپذیر است

کلاس های چند پایه به عنوان ابزاری جهت خدمت به انسان های محروم و مراکزی جهت ایجاد آگاهی اجتماعی ، پیشرفت اقتصاد و ...به شمار می آید . تدریس کلاس های چند پایه یکی از روش های آموزشی است که می توان نیاز های بسیاری از واجب التعلیم در مناطق محروم تامین نماید ، نگاه های مختلفی به کلاس های درسی چند پایه وجود دارد ، برخی از این کلاس ها را جزو معضلات آموزشی می دانند و برخی دیگر وجود این کلاس ها را به مشابه فرصتی برای یک عمل آموزشی و پرورشی بهینه به شمار می آورند .

بررسی ها و تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد که میان دانش آموزان کلاس های چند پایه با دانش آموزان کلاس های تک پایه از جهت توانایی شناختی تفاوت معنی داری وجود ندارد . افزون بر این دانش آموز کلاس های چند پایه نسبت به دانش آموزان تک پایه از نظر رشد اجتماعی ، سازگاری محیطی ، بیان عواطف ، روحیۀ همکاری ، بهداشت روانی ، پختگی رفتار و ... برتری نشان می دهند ،تدریس در کلاس های درسی چند پایه و دانش آموزی در این کلاس ها تجارب فراوانی به بار می آورد . تجارب برآمده از کلاس های درس چند پایه برای معلمان ،افزایش توانایی حرفه ای و دل بستگی به دانش آموزان است . در عصری که مسائل مثل کنترل جمعیت به دلیل انفجار و در نتیجه کاهش زاد و کاهش دانش آموزان جامعه آموزشی از راه دور مطرح است ، ضرورت تشکیل کلاس های چند پایه در مدارس امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و این در حالی است که انتظار والدین و جامعه از مدارس برای تربیت و آموزش مناسب فراگیران با توجه به مقتضیات زمان بالا بوده و این مهم را می طلبد که مسئولین مربوطه بررسی موقانه ای را در مورد کلاس های چند پایه ، نقاط ضعف و قوت آنها ، نحوه تشکیل ، جنبش ، اداره و مدیریت و کاهش نقاط ضعف آنها انجام دهد.


مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 201

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما