محل لوگو

فایل اقدام پژوهی درمورد بهداشت تغذیه و استفاده از تغذيهي صحيح و سالم .


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه را به بهداشت تغذیه و استفاده از تغذيه‌ي صحيح و سالم علاقه مند نمايم ؟

قدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 24

 

 

 

 

مقدمه

توجه به تغذیه مناسب دانش‌آموزان نه تنها خرج اضافی محسوب نمی‌شود بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری برای تضمین سلامتی و تندرستی دانش‌آموزان و یادگیری بهتر دروس به ویژه درس‌های مفهومی است.

با آغاز فرا رسیدن فصل پاییز و شروع فصل مدارس، خانواده‌ها باید بیش از پیش به سلامتی فرزند دلبندشان اهمیت دهند که در این راستا تغذیه صحیح نقش اساسی در پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم دارد.تغذیه صحیح، موجب هدایت دانش‌آموز به سمت پویایی، خلاقیت و برخورداری از توانمندی‌های ذهنی و جسمی می‌شود.نداشتن تمرکز و توجه به مفاهیم درسی، افت تحصیلی، دل‌زدگی از درس و مدرسه و در نهایت اختلالات رشدی نتیجه بی توجهی به تغذیه دانش‌آموزان و کمبود مواد مورد نیاز در بدنشان است.

سال‌هایی که کودکان و نوجوانان در مدرسه ابتدایی می‌گذرانند، از نظر تغذیه دوران بسیار مهمی محسوب می‌شود زیرا رشد کودک در این سنین ادامه دارد، اگرچه سرعت رشد او کمتر از سال‌های اول زندگی است، ولی باید توجه داشت که هر مرحله از رشد، وابسته به مرحله قبل بوده و مرحله بعد را مورد تأثیر قرار می‌دهد.پزشکان معتقدند دانش‌آموزی می‌تواند شاداب٬ سالم٬ پرتحرک و با استعداد باشد که ضمن رعایت نکات بهداشتی از تغذیه متنوع و متعادلی هم برخوردار باشد.

اصلی‌ترین نکته در تغذیه کودکان و نوجوانان در طول سال تحصیلی مصرف منظم وعده‌های گوناگون غذایی دانش‌آموزان است و مصرف منظم وعده‌های غذایی موجب می‌شود مواد مورد نیاز به تدریج وارد بدن آنان شود. در این وعده‌های غذایی باید از تمام گروه‌های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، سبزیجات، میوه‌جات و گروه نان و غلات مصرف شود تا دانش‌آموزان به خوبی بتوانند به فراگیری درس بپردازند.هرچند تنوع غذایی در سنین رشد بسیار مهم است ولی عادت‌های بد تغذیه‌ای دانش‌آموزان برای خوردن مواد غذایی کم ارزش و یا بی‌ارزش و نخوردن صبحانه در نوبت صبح ممکن است نتایج ناخوشایندی را برای سلامت ایشان به دنبال داشته باشد.

بيان مسأله :

بررسی‌ها نشان می‌دهد نخوردن تغذیه مناسب قدرت خلاقیت و ابتکار را کاهش می‌دهد و معمولاً این کودکان و نوجوانان در درس ریاضی کارایی کمتری دارند.بهتر است در تغذیه دانش‌آموزان از مواد قندی نیز

 


مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 110

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما