محل لوگو

پاورپوینت رعایت انصاف ، افشای اطلاعات و روندهای آینده درحسابداری


پاورپوینت رعایت انصاف ، افشای اطلاعات و روندهای آینده درحسابداری

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 68

 

 

 

 

 

بخشی از متن:

اصل بی‌طرفی Scott: مقررات و رویه‌های حسابداری باید مطلوب و عاری از سوء‌گیری باشد يعني منافع گروه خاصی را تامین نکند.

فرض بی‌طرفی موسسه آرتور اندرسن: فرض اساسی(زیربنای اصول) بوده که بیان می‌دارد که گزارشات حسابداری بایستی حقوق اقتصادی و منافع همه بخشهای استفاده‌کننده را به نحو مطلوب تامین نماید.

ویژگی کیفی رعایت انصاف Patilo: حسابداری یک نهاد اجتماعی است و در برابر جامعه مسولیت دارد. بنابراین در تعیین قواعد و مقررات حسابداری بایستی ویژگی کیفی رعایت انصاف مدنظر قرار گیرد. رعایت انصاف خود شامل عدالت، حقیقت و مطلوبیت میشود.

از نظر تاریخی: انصاف ≠ محافظه کاری: یعنی انصاف را از روی واژه رقیب تعریف کرده‌اند. اما مشکل اینجاست که در طول زمان، تئوریسن ها نتوانستند از خود محافظه کاری هم تعریف جامع و روشن ارائه نمایند. چون تعریف محافظه کاری به استفاده کنندگان گزارشات حسابداری برمی‌گردد که بسیار متنوع بوده و نیز هدفها يا خواست‌هاي متفاوت از شركت دارند. در تعريف محافضه‌كاري فقط گفته شده است كه: حفظ منافع گروهي خاص

Skinner: گزارشات حسابداري زماني سودمند است كه منصفانه باشد يعني سوء‌گيري به نفع گروه خاصي از استفاده‌كننده نداشته باشد. اسكينر انصاف را بر اساس سودمندي در تصميم‌گيري تعريف ميكند.

Lee: اطلاعات زماني منصفانه است كه براساس مدارك معتبر و قابل تائيد تهيه شده باشد و ضمنا منافع گروه خاصي (كه با زيان زدن به منافع گروه‌هاي ديگر ممكن ميشود) را لحاظ نكند.


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 94

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما