محل لوگو

تست وکسلر نکات، سطوح و تفسیر


تست وکسلر نکات، سطوح و تفسیر

تست وکسلر نکات، سطوح و تفسیر

فرمت فایل: پی دی اف

تعداد صفحه:9

 

 

 

 

 

تست وکسلر

مقدمه :

در حال حاضر از انواع مختلف تستهاي هوشی که وجود دارند میتوان به تست وکسلر بیشتر تکیه کرد. سپس به تست ریون و تستهايدیگران. هرچند که به طور علمی هنجار نشده است و حتی در شیراز و تهران مطالعاتی انجام دادهاند ولی به نتیجه نرسیدهاند. اما کاملترینتستی است که در اختیار داریم.

تست وکسلر در دهه 1930 ساخته شد و در سال 1949 اولین شکلش در آمد. در سال 1972 تجدید نظر اولیه انجام شد و در دهه اخیر تجدیدنظر دیگر صورت گرفت و آن چه ما در اختیار داریم مربوط به سال 1972 میباشد. تجدید نظر اخیر در دست عدهاي است که هنجار شود امامتأسفانه هنوز هیچگونه اقدامی انجام نشده است. این آزمون داراي روایی (اعتبار) و پایایی است .

روایی: ابزار چیزي را بسنجد که براي آن هدف طراحی شده است.

پایایی: نمرات آزمون در مراحل مختلف زمانی ثابت بماند.

تذکر: حداقل فاصله براي اجراي مجدد تست وکسلر 6 ماه میباشد.

چند نکته براي اجراي آزمون:

1 (تجربه: هنگامی که به منابع مختلف مراجعه میکنیم کمتر به مباحث تئوري یا سرعت عمل آزماینده اشاره گردیده است، بلکه بیشتر بهتجربهي آزماینده تأکید شده است. در حین اجراي آزمون هر چقدر تبحر و تجربه داشته باشیم نباید بدون مراجعه به دستورالعملها و اجراي

نمرهگذاريها قضاوت کنیم. زیرا پاسخهاي آزمودنی مخصوصا در معانی واژهها، ادراك و تشابهات متفاوت است و قضاوت خیلی مهم است.

2 (ارتباط: کسانی که به مراکز LD مراجعه میکنند اکثرا کودکان میباشند که هر کودك شرایط خاص خودشان را دارند و باید بدانیم که آیاآزمودنی، محیط و شرایط را پذیرا شده یا خیر. آیا میتواند ظرف مدت اجراي تست همکاري داشته باشد؟

3 (زمان: در زمان اجراي تست انعطاف خیلی مهم و گاهی اوقات لازم است که زمان را انعطاف دهیم. گفته میشود که اجراي تست وکسلر بینیک تا یک ساعت و پانزده دقیقه زمان میبرد. پس بهتر است که تست وکسلر را در دو جلسه انجام دهیم و فاصلهي بین دو تست نزدیک به همو بیش از یک هفته نباشد که در آن صورت ممکن است آزمودنی همکاري بهتري داشته باشد.

4 (مکان: استفاده از میز و صندلی که ارتفاع آن متناسب با بچه باشد و ابزارهاي تست مخصوصا مکعب و تصاویر باید زیر چشم آزمودنی باشد.

نور مناسب، حرارت اتاق، سکوت اتاق، محركهاي موجود مزاحم نباشد. حتی الامکان کسی به غیر از آزمونگر و آزمودنی داخل اتاق نباشد، ولیبعضی اوقات لازم است که براي اطمینان بخشی مادر کودك هم در اتاق حضور داشته باشد اما نه در حوزه دید کودك، بلکه پشت سر کودكبنشیند و سکوت را رعایت کند. این در مواقعی است که کودك بسیار وابسته به مادر است و یا همکاري لازم را با آزمونگر ندارد.

5 (انعکاس: انعکاسهایی که در اجراي آزمون تست میدهیم نباید طوري باشد که جنبهي تمسخرآمیز داشته باشد. باید خیلی طبیعی و بهاحساس کودك توجه کنیم. مثلا آیا کودك اضطراب دارد؟ آیا کودك بیقرار است؟ آیا کودك تشدد دارد؟ یعنی از ابزاري به ابزار دیگر میرود؟

آیا دستهاي کودك لرزش دارد؟

آیا عرق میکند؟ و چیزهایی از این قبیل. پس باید ابتدا مشکلات کودك را برطرف کرد سپس به اجراي آزمون پرداخت.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 152

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما